Informacje o kliencie
Recomedic jest obecny na rynku medyczno-rehabilitacyjnych od ponad 20 lat. Zajmuje się dystrybucją i produkcją części i akcesoriów do wózków inwalidzkich, łóżek szpitalnych, sprzętu rehabilitacyjnego oraz artykułów dedykowanych osobom w podeszłym wieku (+50). Kooperuje z grupą międzynarodowych, wyselekcjonowanych dostawców, którzy gwarantują wysoką jakość produktów, krótkie terminy dostaw oraz atrakcyjne ceny. W ramach usług Recomedic oferuje m.in.: obróbkę skrawaniem CNC, obróbkę profili i blach, produkcję części z tworzyw sztucznych, produkcję elementów gumowych itp. Współpracuje z producentami sprzętu rehabilitacyjnego, a także branżowymi sklepami i serwisami.
Potrzeby
Duża liczba klientów i kontrahentów, a także zwiększająca się ilość obsługiwanych procesów i zadań do wykonania zrodziła potrzebę zastosowania narzędzia, które uporządkuje i zintegruje zarządzanie w firmie. Obszarem najbardziej wrażliwym okazała się logistyka i obsługa klienta. Firma poszukiwała otwartego systemu, który zapewnia wymianę informacji z innymi programami, szczególnie CAD, oferującymi możliwość importu danych z list materiałowych.
Wybór systemu
Na decyzję o wyborze systemu Navireo ERP duży wpływ miała jego rozbudowana funkcjonalność, otwartość oraz przede wszystkim możliwość dostosowania go do specyficznych potrzeb Recomedic. To właśnie pełna kastomizacja systemu, m.in. poprzez rozwiązania udostępniane w Sferze Navireo oraz Fabryce Obiektów, zadecydowały o ostatecznym wyborze. Istotne znaczenie odegrała także dostępność obsługi technicznej, posprzedażowej oraz koszty. Ponadto klient posiadał już bazę SQL, którą mógł również wykorzystać dla potrzeb systemu Navireo ERP.
Wdrożenie
Wdrożenie Navireo ERP w spółce Recomedic przeprowadziła firma AJ SERWIS. Dzięki dobrze przygotowanemu procesowi migracji danych i przeprowadzonych szkoleń, przejście na nowy system odbyło się płynnie i bez przestojów. Podczas wdrożenia dużo uwagi poświęcono na przygotowanie wzorców wydruków, tworzonych wg. szczegółowych wymagań użytkowników. Na generowanych dokumentach umieszczono wiele dodatkowych informacji, wymaganych szczególnie przez kontrahentów zagranicznych.
System Navireo znacząco usprawnił zarządzanie naszym przedsiębiorstwem, przełożył się też na prostszą i efektywniejszą obsługę klienta. Ponieważ firma cały czas się rozwija, potrzebowaliśmy narzędzia, które będzie elastyczne i pozwoli na dodawanie kolejnych moduły i funkcjonalności, bez konieczności szukania i wdrażania innych systemów ERP.
Korzyści
Navireo ERP usprawnił zarządzanie przedsiębiorstwem i przepływem informacji. Dzięki oferowanym przez system rozwiązaniom oraz szybkiemu udostępnianiu kompletnych, dotychczas niedostępnych danych, zdecydowanie poprawił się proces obsługi klienta. Zaimplementowane usprawnienia pozwoliły na przekierowanie zasobów, dotychczas marnowanych na wyszukiwanie i przetwarzanie podstawowych informacji, na rozwój przedsiębiorstwa. Wprowadzone modyfikacje, m.in. w wydrukach dokumentów, uczyniły je bardziej czytelnymi i kompletnymi, przekładając się na wyraźny spadek reklamacji oraz zapytań kierowanych przez klientów i kontrahentów.
Plany na przyszłość
Recomedic przywiduje rozbudowę systemu o kolejne funkcjonalności, zapewniające dalszą automatyzację obsługi klienta i logistyki. W planach są również modyfikacje umożliwiające podstawowe zarządzanie procesami produkcyjnymi, a także budowa systemu B2B, wykorzystującego dane z Navireo ERP.